דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת ארועי יפן על טיסות ברחבי העולם 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 3154 פעמים ]

הרבה כבר נאמר, על ההרס הבלתי נתפס של מה שהתרחש ביפן בימים האחרונים. עם זאת, נראה שאף אחד לא צפה את ההמשך מסמר השיער של אסון הטבע הנוראי, המשך שכולו מעשה ידי אדם;  לא רעידות אדמה ולא  צונאמי, אלא איום הגרעיני המוחשי.

נראה כי כל ענף התיירות והנסיעות לחו"ל עומד בפני משהו לא מוכר ולא צפוי, כמו משבר מתמשך של קרינה גרעינית שלא ברור איך ולאן הוא יתפתח, כיצד הוא ישפיע על עולם התיירות, הטיסות ועל האמון של הנוסעים עצמם.



זה כבר לא שאלה של אמא טבע והתרחשויות בלתי צפויות בעולם הטבע; נראה כי הקרינה החלה לחלחל מן כורים ועושה את דרכה לכיוון טוקיו.  

החלו להגיע דיווחים כי כמה חברות תעופה, כמו לופטהנזה, החלו להסיט את נתיבי הטיסה הרחק מאזור הקרינה וגם החלו לסרוק את המטוסים שלהם באם ספגו קרינה רדיואקטיבית. חברות תעופה אחרות, כמו אייר פראנס, העבירו את עובדיהם הרחק מיפן למקומות לינה חלופיים במדינות אחרות באסיה.

יכולים לדמיין כמה שיבושים עוד צפויים בטיסות באזור זה של העולם ?


זוכרים את  איסלנד?  הר הגעש האיסלנדי שיש לו של שם שקשה  לבטאו,  אשר נוסעים ברחבי העולם היו מקללים במשך שבועות ארוכים?  למרות האופי הסביר יחסית של התפרצות זו - אשר בהחלט לא היה בסדר גודל הטראגי לאירוע ביפן – השפעתו על נסיעות ברמה הגלובלית היתה קשה.  ללא דרך לחזות להיכן ענני האבק באים או הולכים, איך שינוי רוחות עשוי להשפיע עליהם, או כמה זמן הם היו שוהים מעל אזור כזה או אחר וגורמים ביטולים של עשרות, אם לא מאות טיסות מדי יום. 

כשמדברים על לוחות זמנים של טיסות, יש אפקט אדווה שמשפיע על טיסות בכל רחבי העולם. כשכמה טיסות בצד אחד של העולם משתבשות, ההשפעה מהר מאד מורגשת גם הרחק משם.

 

עכשיו בואו וננסה לחשוב כיצד זה משפיע עלינו. רצינו לצאת לחו"ל, רכשנו כרטיסי טיסה, הזמנו מלון ואולי גם רכב שכור ופתאום הכל משתבש. לעיתים זו רק עגמת נפש ולעיתים זה יכול להיות גם נזק כלכלי לא קטן. למנוע כנראה שלא ניתן, אך לצמצם נזקים אפשר. כיצד ?

תוכניות ביטוח חול כוללות גם סעיפי עיכוב וביטול של טיסות עקב גורמים שונים. אצל חלק מחברות הביטוח (למשל AIG), אחת הסיבות הכלולות במסגרת תוכנית ביטוח חול כעילה לתשלום פיצוי ללקוח היא "אסון טבע מתמשך במדינת היעד". תוכניות ביטוח חו"ל אחרות, כמו למשל תוכנית "דרכון כסף" של הראל ביטוח, אמנם כוללת סעיף של פיצוי עקב עיכוב או ביטול נסיעה, אך אינה כוללת כיסוי כזה למקרה בו הן נגרמו בעקבות אסון טבע.

 

מה אנו למדים מכך ?

רכישת ביטוח חול יכולה לצמצם נזקים כספיים (על ידי תשלום פיצוי) במקרים בהם הטיסה שלכם בוטלה או התעכבה בעקבות אסון טבע, כמו זה שקרה ביפן.

שימו לב כי לא כל תוכנית ביטוח חו"ל כוללות סעיף זה ולכן מומלץ לבדוק...

אתר www.insurance-world.co.il מציג מידע הנוגע לביטוח חו"ל של קופות החולים (כללית חו"ל, מכבי חו"ל), של חברות כרטיסי האשראי הגדולות (ביטוח נסיעות ישראכרט, ביטוח נסיעות ויזה) ושל חברות הביטוח הגדולות (ביטוח נסיעות הראל, ביטוח נסיעות מגדל, ביטוח נסיעות הפניקס, ביטוח נסיעות כלל).   האתר מאשר עזרה בקבלת הצעות מחיר לרכישת ביטוח חו"ל ואף רכישה מקוונת של ביטוח כזה, בהתאם לתוכנית שהגולש ימצא כמתאימה לו ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב